http://www.trenujesz.pl/wiadomosc/jak-wybrac-agrafke-do-cwiczen-ktora-bedzie-najlepsza/4382/ 2017-10-20 09:46:36.000000

Jak wybrać agrafkę do ćwiczeń? Która będzie najlepsza?

Regularna aktywność fizyczna jest ważna dla zdrowia i dobrego samopoczucia, ale pozwala również na trzymaniu sylwetki w ryzach. To właśnie dzięki odpowiedniej diecie i ćwiczeniom można zrzucić zbędne kilogramy i pracować nad wzmacnianiem mięśni. By wzmocnić uda, ręce oraz klatkę piersiową nie trzeba od razu tworzyć domowej siłowni, wystarczy jeden niepozorny sprzęt treningowy, którym jest agrafka (zwana również motylkiem). Do czego służy? Jak ćwiczyć z agrafką? Czy warto ją kupić?

Co to jest agrafka (motylek) do ćwiczeń. Jak działa? Agrafka to niepozorny przyrząd do ćwiczeń, który może przynieść wiele pożytku w walce o upragnioną sylwetkę. Szczególnie chętnie sięgają po nią kobiety, ponieważ to gadżet, który umożliwia wyrzeźbienie i wzmocnienie wewnętrznej strony ud oraz wielu innych, problematycznych partii ciała.

Swoją nazwę, agrafka, zawdzięcza swojemu wyglądowi – faktycznie przypomina agrafkę krawiecką. To urządzenie wyposażone w mocną sprężynę, które składa się z dwóch wygiętych prętów w miękkich, antypoślizgowych osłonach. Ćwiczenia z agrafką polegają na dociskaniu wspomnianych prętów i powolnym rozluźnianiu uścisku.

Do czego może przydać się agrafka fitness?

Agrafka gimnastyczna ma niezwykle wiele zastosowań. Z tym sprzętem można spotkać się w klubach fitness, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by kupić motylka na własność – nie kosztuje wiele, a korzystanie z niego jest możliwe nawet podczas oglądania filmu lub słuchania muzyki. Z agrafki można korzystać do:

  • Wzmacniania mięśni nóg – zarówno łydek, jak również ud.
  • Wzmacniania i rzeźbienia wewnętrznej partii ud. Wiele kobiet zastanawia się nad tym, czy motylek pomaga na uda. Faktycznie jest to sprzęt, który bardzo dobrze sprawdza się podczas ćwiczenia ud i nóg w ogóle.
  • Do modelowania mięśni ramion i przedramion. W tym celu chętnie używają jej zarówno kobiety, jak i mężczyźni.
  • Do rehabilitacji i zróżnicowanego treningu. Agrafka pomaga wzmacniać mięśnie, może więc być świetnym narzędziem do pracy nad ich odbudową (na przykład, gdy długo byliśmy unieruchomieni po wypadku i mięśnie się osłabiły).

Motylek – jak używać? Jak ćwiczyć, by zobaczyć efekty?

W ćwiczeniach z motylkiem (agrafką), podobnie jak w każdej innej aktywności fizycznej, ważna jest regularność, konsekwencja, staranność i równoczesne stosowanie dobrej diety. Tylko połączenie tych wszystkich elementów sprawi, że osiągniemy sukces.

  • Ćwiczenia z agrafką na uda, nogi czy brzuch warto wykonywać kilka razy w tygodniu.
  • Ćwiczenia na poszczególne partie ciała należy wykonywać w seriach. Każda seria powinna liczyć kilka do kilkunastu powtórzeń.
  • Im wyższy stopień naszego zaawansowania, tym więcej serii ćwiczeń można będzie wykonać.

Dlaczego warto ćwiczyć z agrafką?

Choć przyrząd ten wydaje się niewielki i niepozorny, tkwi w nim duży potencjał, a przy okazji jest to sprzęt do bardzo skutecznych treningów. Oto najważniejsze zalety agrafki fitness:

  • Nie kosztuje wiele. Najtańsze modele można kupić już za około 20 złotych.
  • Jest niewielka, nie zajmuje miejsca w domu. Można zabrać ją ze sobą na wycieczkę lub spacer i ćwiczyć z jej pomocą w plenerze.
  • Jest skuteczna – agrafka to jeden z najlepszych sprzętów do ćwiczeń na uda. Szczególnie wśród sprzętów z tej półki cenowej, które w dodatku są tak kompaktowe.
  • Jest łatwa w obsłudze – można błyskawicznie nauczyć się ćwiczeń z agrafką i korzystać z niej bez specjalnych szkoleń.

Co jest potrzebne do rozpoczęcia ćwiczeń z agrafką?

Do ćwiczeń z agrafką nie trzeba wiele – wystarczy sama agrafka i sportowa, wygodna odzież. Z pomocą agrafki można ćwiczyć na specjalnej macie treningowej, ale również na stojąco, na krześle czy bezpośrednio na podłodze. Warto sięgnąć po elastyczne legginsy lub szorty, koszulkę oraz sportowe obuwie do fitnessu. Przed przystąpieniem do działania warto jeszcze sprawdzić, jakie ćwiczenia można wykonywać z agrafką.

Co można osiągnąć dzięki agrafce? Przykładowe ćwiczenia z motylkiem

Dzięki agrafce można wzmacniać oraz rzeźbić wiele grup mięśniowych.

  • Agrafka jest bardzo dobra do ćwiczeń na uda: wystarczy usiąść na podłodze z nogami rozstawionymi na szerokość bioder i ugiętymi w kolanach. Agrafkę umieszcza się wewnątrz ud. Ćwiczenie polega na łączeniu ud (zaciskaniu sprężynującej agrafki) i powolnym rozłączaniu ich do pierwotnego rozstawu. Stopy powinny znajdować się płasko na podłodze.
  • Agrafka świetnie wzmacnia łydki: ćwiczenie na łydki można wykonywać siedząc na podłodze lub krześle. Przyrząd umieszcza się pomiędzy łydkami (górna krawędź na wysokości kolan) i ćwiczy poprzez łączenie kolan i zaciskanie agrafki.
  • Motylek bywa przydatny przy wzmacnianiu mięśni ramion i przedramion, a nawet pleców. Istnieje duża liczba treningów przy pomocy agrafki, z których warto skorzystać, by jeszcze lepiej wyrzeźbić swoje mięśnie.

Co to jest agrafka (motylek) do ćwiczeń. Jak działa? Agrafka to niepozorny przyrząd do ćwiczeń, który może przynieść wiele pożytku w walce o upragnioną sylwetkę. Szczególnie chętnie sięgają po nią kobiety, ponieważ to gadżet, który umożliwia wyrzeźbienie i wzmocnienie wewnętrznej strony ud oraz wielu innych, problematycznych partii ciała.

Swoją nazwę, agrafka, zawdzięcza swojemu wyglądowi – faktycznie przypomina agrafkę krawiecką. To urządzenie wyposażone w mocną sprężynę, które składa się z dwóch wygiętych prętów w miękkich, antypoślizgowych osłonach. Ćwiczenia z agrafką polegają na dociskaniu wspomnianych prętów i powolnym rozluźnianiu uścisku.

Do czego może przydać się agrafka fitness?

Agrafka gimnastyczna ma niezwykle wiele zastosowań. Z tym sprzętem można spotkać się w klubach fitness, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by kupić motylka na własność – nie kosztuje wiele, a korzystanie z niego jest możliwe nawet podczas oglądania filmu lub słuchania muzyki. Z agrafki można korzystać do:

  • Wzmacniania mięśni nóg – zarówno łydek, jak również ud.
  • Wzmacniania i rzeźbienia wewnętrznej partii ud. Wiele kobiet zastanawia się nad tym, czy motylek pomaga na uda. Faktycznie jest to sprzęt, który bardzo dobrze sprawdza się podczas ćwiczenia ud i nóg w ogóle.
  • Do modelowania mięśni ramion i przedramion. W tym celu chętnie używają jej zarówno kobiety, jak i mężczyźni.
  • Do rehabilitacji i zróżnicowanego treningu. Agrafka pomaga wzmacniać mięśnie, może więc być świetnym narzędziem do pracy nad ich odbudową (na przykład, gdy długo byliśmy unieruchomieni po wypadku i mięśnie się osłabiły).

Motylek – jak używać? Jak ćwiczyć, by zobaczyć efekty?

W ćwiczeniach z motylkiem (agrafką), podobnie jak w każdej innej aktywności fizycznej, ważna jest regularność, konsekwencja, staranność i równoczesne stosowanie dobrej diety. Tylko połączenie tych wszystkich elementów sprawi, że osiągniemy sukces.

  • Ćwiczenia z agrafką na uda, nogi czy brzuch warto wykonywać kilka razy w tygodniu.
  • Ćwiczenia na poszczególne partie ciała należy wykonywać w seriach. Każda seria powinna liczyć kilka do kilkunastu powtórzeń.
  • Im wyższy stopień naszego zaawansowania, tym więcej serii ćwiczeń można będzie wykonać.

Dlaczego warto ćwiczyć z agrafką?

Choć przyrząd ten wydaje się niewielki i niepozorny, tkwi w nim duży potencjał, a przy okazji jest to sprzęt do bardzo skutecznych treningów. Oto najważniejsze zalety agrafki fitness:

  • Nie kosztuje wiele. Najtańsze modele można kupić już za około 20 złotych.
  • Jest niewielka, nie zajmuje miejsca w domu. Można zabrać ją ze sobą na wycieczkę lub spacer i ćwiczyć z jej pomocą w plenerze.
  • Jest skuteczna – agrafka to jeden z najlepszych sprzętów do ćwiczeń na uda. Szczególnie wśród sprzętów z tej półki cenowej, które w dodatku są tak kompaktowe.
  • Jest łatwa w obsłudze – można błyskawicznie nauczyć się ćwiczeń z agrafką i korzystać z niej bez specjalnych szkoleń.

Co jest potrzebne do rozpoczęcia ćwiczeń z agrafką?

Do ćwiczeń z agrafką nie trzeba wiele – wystarczy sama agrafka i sportowa, wygodna odzież. Z pomocą agrafki można ćwiczyć na specjalnej macie treningowej, ale również na stojąco, na krześle czy bezpośrednio na podłodze. Warto sięgnąć po elastyczne legginsy lub szorty, koszulkę oraz sportowe obuwie do fitnessu. Przed przystąpieniem do działania warto jeszcze sprawdzić, jakie ćwiczenia można wykonywać z agrafką.

Co można osiągnąć dzięki agrafce? Przykładowe ćwiczenia z motylkiem

Dzięki agrafce można wzmacniać oraz rzeźbić wiele grup mięśniowych.

  • Agrafka jest bardzo dobra do ćwiczeń na uda: wystarczy usiąść na podłodze z nogami rozstawionymi na szerokość bioder i ugiętymi w kolanach. Agrafkę umieszcza się wewnątrz ud. Ćwiczenie polega na łączeniu ud (zaciskaniu sprężynującej agrafki) i powolnym rozłączaniu ich do pierwotnego rozstawu. Stopy powinny znajdować się płasko na podłodze.
  • Agrafka świetnie wzmacnia łydki: ćwiczenie na łydki można wykonywać siedząc na podłodze lub krześle. Przyrząd umieszcza się pomiędzy łydkami (górna krawędź na wysokości kolan) i ćwiczy poprzez łączenie kolan i zaciskanie agrafki.
  • Motylek bywa przydatny przy wzmacnianiu mięśni ramion i przedramion, a nawet pleców. Istnieje duża liczba treningów przy pomocy agrafki, z których warto skorzystać, by jeszcze lepiej wyrzeźbić swoje mięśnie.
Kategoria: Poradniki
Data: 16.10.2017
Social
4,9
7 ocen
Moja ocena
Lista komentarzy jest pusta.