http://www.trenujesz.pl/wiadomosc/jaki-ekspander-wybrac-jak-cwiczyc-ktory-bedzie-najlepszy/4395/ 2017-10-18 08:47:53.000000

Jaki ekspander wybrać? Jak ćwiczyć? Który będzie najlepszy?

Ekspander to popularny przyrząd treningowy, który można wykorzystywać przy wielu ćwiczeniach i to zarówno na siłowni czy w klubie fitness, jak również w warunkach domowych. Jak wybrać ekspander? Na co zwrócić uwagę podczas zakupu i czy warto?

Co to jest ekspander? Ekspander to bardzo prosty przyrząd, który służy do ćwiczeń wzmacniających i rozciągających. Można stosować go na wszystkie partie ciała i stosować w zróżnicowanych treningach ogólnorozwojowych.

Typowy ekspander składa się z uchwytów (na przykład na ręce albo na ręce i stopy) oraz z linek, które je łączą. Linki mogą być wykonane z gumy lub sprężyn. By wykonać ćwiczenie, należy rozciągnąć linki. To, z pozoru proste, działanie wpływa znakomicie na mięśnie. Trening z ekspanderem może być początkiem przygody z ćwiczeniami z obciążeniem.

Jakie są rodzaje ekspanderów? Czym się różnią pomiędzy sobą?

W sprzedaży można znaleźć wiele typów ekspanderów – nie tylko modele podstawowe, ale również ekspandery o zupełnie innych kształtach. Do najpopularniejszych rodzajów ekspanderów należą:

  • Klasyczny ekspander z uchwytami i gumowymi lub sprężynowymi elementami do rozciągania – ten typ ekspandera jest wybierany najczęściej. W zależności od wybranego modelu, może posiadać regulację, wymienne elementy oraz może być stosowany do zróżnicowanych ćwiczeń.
  • Ekspander w formie koła (ring) – ma kształt okręgu lub elipsy i posiada dwa komfortowe uchwyty. Jest polecany do treningów pilates.
  • Ekspander w formie ósemki – składa się, podobnie jak ekspander klasyczny, z uchwytów oraz linek, które są w środkowej części złączone, przez co tworzą kształt ósemki.

Ranking ekspanderów 2017

1.

HMS Ekspander (EM08)
HMS Ekspander (EM08)
HMS Ekspander (EM08)
2.

HMS Ekspander Gumowy (EM01)
HMS Ekspander Gumowy (EM01)
HMS Ekspander Gumowy (EM01)
3.

                                                         HMS Ekspander (EM09)
HMS Ekspander (EM09)
HMS Ekspander (EM09)

Jaki ekspander będzie lepszy: metalowy czy gumowy?

Przy wyborze ekspandera to właśnie ta kwestia budzi największe wątpliwości. Oba typy ekspanderów są obecne w sprzedaży, można znaleźć je na siłowniach oraz w klubach fitness. Który wybrać?

  • Ekspander metalowy – pomiędzy uchwytami rozciągnięte są metalowe sprężyny. Mocne rozciąganie uchwytów, rozciąga sprężyny. Model metalowy ekspandera jest uznawany za mniej rozciągliwy i przez to także mniej funkcjonalny od gumowego.
  • Ekspander gumowy – nowoczesne modele ekspanderów są wykonywane głównie z użyciem gumowych elementów do rozciągania. Ekspandery tego typu można o wiele silniej rozciągać, a przez to są bardziej funkcjonalne. Poszczególne gumy mają inne parametry (mogą stawiać mniejszy lub większy opór, być mniej lub bardziej elastyczne). Niektóre ekspandery gumowe mogą posiadać opcję wymiany samych elementów gumowych.

Ekspander – jak używać? Na jakie partie ciała? Czy warto?

Ekspander to niewielki przyrząd treningowy, który ma wiele zalet. Do najważniejszych plusów, jakie wynikają ze stosowania ekspandera, należą:

  • Niska cena ekspandera – to gadżet sportowy, który można kupić już za nieco ponad 20 złotych. Tak niska cena nie oznacza jednak kiepskiej jakości tego typu sprzętów. Stosowanie ekspandera może przynieść równie wiele korzyści, jak treningi na bardziej zaawansowanych i drogich urządzeniach.
  • Wielofunkcyjność – ekspander można stosować do treningu mięśni klatki piersiowej, rąk, pleców, nóg i do wielu innych obszarów ciała. Wszystko zależy od tego, jakiej długości linki posiadamy i w jaki sposób je naciągamy.
  • Ekspander jest niewielki – nie zajmuje więc miejsca w domu. Może być jednym z podstawowych sprzętów w domowej, niewielkiej siłowni.
  • Trening z ekspanderem jest ogólnorozwojowy – wspiera konkretne partie mięśni, ale pływa również na całą sylwetkę, przyspiesza spalanie kalorii.

Użytkowanie ekspandera jest bardzo proste – po rozgrzewce i ćwiczeniach rozciągających można przystąpić do ćwiczeń z ekspanderem.

  • Jeśli mamy do dyspozycji model klasyczny z krótkimi gumami lub sprężynami, możemy użyć go do rozciągania na boki – trenujemy wówczas mięśnie ramion, przedramion i klatki piersiowej oraz brzucha.
  • Jeśli dysponujemy modelem z uchwytami na dłonie i stopy, możemy wykonywać ćwiczenia wzmacniające górne partie ciała, brzuch oraz nogi.

Jak wybrać ekspander? Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Zakup pierwszego lepszego ekspandera nie jest dobrym rozwiązaniem. Warto przyłożyć się do poszukania modelu, który spełni nasze oczekiwania. Kluczowe kwestie, na które należy zwrócić uwagę to:

  • Długość ekspandera – jaka długość będzie optymalna? To zależy od tego, do jakich ćwiczeń będziemy go użytkowali. Warto dobrać długość do własnego wzrostu i rozpiętości ramion – zbyt długi w przypadku osób niskich nie będzie efektywny.
  • Marka – po jaką markę sięgnąć? Najlepiej po ekspander oferowany przez renomowanego producenta. Lepiej unikać podejrzanie tanich akcesoriów sportowych od nieznanych producentów. Polecane modele ekspanderów to: ekspander gumowy spokey, ekspander hms, ekspander mondo, ekspander martes czy ekspander mentor.
  • Obciążenie – może być różne. Niektóre modele posiadają możliwość regulacji obciążenia i to jest bardzo dobry wybór.

Co to jest ekspander? Ekspander to bardzo prosty przyrząd, który służy do ćwiczeń wzmacniających i rozciągających. Można stosować go na wszystkie partie ciała i stosować w zróżnicowanych treningach ogólnorozwojowych.

Typowy ekspander składa się z uchwytów (na przykład na ręce albo na ręce i stopy) oraz z linek, które je łączą. Linki mogą być wykonane z gumy lub sprężyn. By wykonać ćwiczenie, należy rozciągnąć linki. To, z pozoru proste, działanie wpływa znakomicie na mięśnie. Trening z ekspanderem może być początkiem przygody z ćwiczeniami z obciążeniem.

Jakie są rodzaje ekspanderów? Czym się różnią pomiędzy sobą?

W sprzedaży można znaleźć wiele typów ekspanderów – nie tylko modele podstawowe, ale również ekspandery o zupełnie innych kształtach. Do najpopularniejszych rodzajów ekspanderów należą:

  • Klasyczny ekspander z uchwytami i gumowymi lub sprężynowymi elementami do rozciągania – ten typ ekspandera jest wybierany najczęściej. W zależności od wybranego modelu, może posiadać regulację, wymienne elementy oraz może być stosowany do zróżnicowanych ćwiczeń.
  • Ekspander w formie koła (ring) – ma kształt okręgu lub elipsy i posiada dwa komfortowe uchwyty. Jest polecany do treningów pilates.
  • Ekspander w formie ósemki – składa się, podobnie jak ekspander klasyczny, z uchwytów oraz linek, które są w środkowej części złączone, przez co tworzą kształt ósemki.

Ranking ekspanderów 2017

1.

HMS Ekspander (EM08)
HMS Ekspander (EM08)
HMS Ekspander (EM08)
2.

HMS Ekspander Gumowy (EM01)
HMS Ekspander Gumowy (EM01)
HMS Ekspander Gumowy (EM01)
3.

                                                         HMS Ekspander (EM09)
HMS Ekspander (EM09)
HMS Ekspander (EM09)

Jaki ekspander będzie lepszy: metalowy czy gumowy?

Przy wyborze ekspandera to właśnie ta kwestia budzi największe wątpliwości. Oba typy ekspanderów są obecne w sprzedaży, można znaleźć je na siłowniach oraz w klubach fitness. Który wybrać?

  • Ekspander metalowy – pomiędzy uchwytami rozciągnięte są metalowe sprężyny. Mocne rozciąganie uchwytów, rozciąga sprężyny. Model metalowy ekspandera jest uznawany za mniej rozciągliwy i przez to także mniej funkcjonalny od gumowego.
  • Ekspander gumowy – nowoczesne modele ekspanderów są wykonywane głównie z użyciem gumowych elementów do rozciągania. Ekspandery tego typu można o wiele silniej rozciągać, a przez to są bardziej funkcjonalne. Poszczególne gumy mają inne parametry (mogą stawiać mniejszy lub większy opór, być mniej lub bardziej elastyczne). Niektóre ekspandery gumowe mogą posiadać opcję wymiany samych elementów gumowych.

Ekspander – jak używać? Na jakie partie ciała? Czy warto?

Ekspander to niewielki przyrząd treningowy, który ma wiele zalet. Do najważniejszych plusów, jakie wynikają ze stosowania ekspandera, należą:

  • Niska cena ekspandera – to gadżet sportowy, który można kupić już za nieco ponad 20 złotych. Tak niska cena nie oznacza jednak kiepskiej jakości tego typu sprzętów. Stosowanie ekspandera może przynieść równie wiele korzyści, jak treningi na bardziej zaawansowanych i drogich urządzeniach.
  • Wielofunkcyjność – ekspander można stosować do treningu mięśni klatki piersiowej, rąk, pleców, nóg i do wielu innych obszarów ciała. Wszystko zależy od tego, jakiej długości linki posiadamy i w jaki sposób je naciągamy.
  • Ekspander jest niewielki – nie zajmuje więc miejsca w domu. Może być jednym z podstawowych sprzętów w domowej, niewielkiej siłowni.
  • Trening z ekspanderem jest ogólnorozwojowy – wspiera konkretne partie mięśni, ale pływa również na całą sylwetkę, przyspiesza spalanie kalorii.

Użytkowanie ekspandera jest bardzo proste – po rozgrzewce i ćwiczeniach rozciągających można przystąpić do ćwiczeń z ekspanderem.

  • Jeśli mamy do dyspozycji model klasyczny z krótkimi gumami lub sprężynami, możemy użyć go do rozciągania na boki – trenujemy wówczas mięśnie ramion, przedramion i klatki piersiowej oraz brzucha.
  • Jeśli dysponujemy modelem z uchwytami na dłonie i stopy, możemy wykonywać ćwiczenia wzmacniające górne partie ciała, brzuch oraz nogi.

Jak wybrać ekspander? Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Zakup pierwszego lepszego ekspandera nie jest dobrym rozwiązaniem. Warto przyłożyć się do poszukania modelu, który spełni nasze oczekiwania. Kluczowe kwestie, na które należy zwrócić uwagę to:

  • Długość ekspandera – jaka długość będzie optymalna? To zależy od tego, do jakich ćwiczeń będziemy go użytkowali. Warto dobrać długość do własnego wzrostu i rozpiętości ramion – zbyt długi w przypadku osób niskich nie będzie efektywny.
  • Marka – po jaką markę sięgnąć? Najlepiej po ekspander oferowany przez renomowanego producenta. Lepiej unikać podejrzanie tanich akcesoriów sportowych od nieznanych producentów. Polecane modele ekspanderów to: ekspander gumowy spokey, ekspander hms, ekspander mondo, ekspander martes czy ekspander mentor.
  • Obciążenie – może być różne. Niektóre modele posiadają możliwość regulacji obciążenia i to jest bardzo dobry wybór.
Kategoria: Poradniki
Data: 17.10.2017
Social
4,9
7 ocen
Moja ocena
Lista komentarzy jest pusta.