http://www.trenujesz.pl/wiadomosc/jaki-orbitrek-wybrac-ktory-bedzie-najlepszy/4210/ 2017-10-18 08:40:03.000000

Jaki orbitrek wybrać? Który będzie najlepszy?

Czy możliwy jest trening wielu partii ciała przy użyciu wyłącznie jednego urządzenia? Tak, czego dowodem są orbitreki. Ich konstrukcja sprawia, że łączą w sobie wiele aktywności, dzięki którym w sposób skuteczny pozbędziemy się zbędnych kilogramów.

Fachowcy określają omawiane urządzenie mianem sprzętu do tak zwanego treningu eliptycznego, na który składają się czynności wykonywane na bieżni, stepperach oraz rowerkach treningowych. Oczywiście rodzajów orbitreków jest sporo – opierają się one na różnych mechanizmach, a także gwarantują realizację odmiennych programów treningowych. Podpowiadamy, który model okaże się najlepszy.

Uniwersalność omawianego urządzenia sprawia, że w ramach jednej sesji jesteśmy w stanie wyćwiczyć mnóstwo partii mięśniowych. Jego zakup wydaje się być korzystny przede wszystkim ze względu na to, iż zastępuje on wiele innych sprzętów.

Zalety i wady orbitreków

ZALETY

  • Spalanie kalorii jest efektywniejsze w porównaniu do bieżni i rowerka treningowego.
  • Trening w małym stopniu obciąża ścięgna i stawy.
  • Połączenie efektów ćwiczeń na rowerku, bieżni i stepperach.
  • Prosta obsługa.
  • Urządzenia są bardzo pomocne osobom starszym, otyłym oraz przechodzącym rehabilitację.

WADY

  • Brak możliwości urozmaicenia ćwiczeń.
  • Zajmują dużo miejsca.

Warto wiedzieć!

Niektóre orbitreki posiadają specjalne programy typu „climbing”, które symulują wspinaczkę górską. Są one jednak zalecane zaawansowanym użytkownikom.

Jakie mięśnie ćwiczymy?

Badania udowadniają, że orbitrek angażuje około 80% mięśni, dlatego zapewnia szybkie spalenie wielu kalorii oraz odpowiednie wymodelowanie kalorii. Partie ciała, które podczas treningu angażowane są najmocniej, to:

  • Ramiona – w przypadku wykorzystania górnych elementów,
  • Nogi – poruszają się one ruchem owalnym, co skutecznie imituje bieg narciarski. Trening pozwala przede wszystkim wymodelować kształt ud oraz łydek,
  • Brzuch – jego mięśnie angażowane są najmocniej wtedy, gdy nie trzymamy rączek urządzenia.

Orbitrek pomaga więc przede wszystkim schudnąć i wymodelować poszczególne mięśnie. Wykorzystywany jest on również w ramach tak zwanych ćwiczeń cardio, które wzmacniają układ krążenia.

Najczęściej wybierane orbitreki w trenujesz.pl

Jak wybrać orbitrek?

Podjęcie decyzji odnośnie wyboru konkretnego modelu urządzenia powinno być podyktowane dokładną analizą jego najważniejszych parametrów.

Rodzaj orbitreka

Kwestia najważniejsza, od której powinniśmy rozpocząć rozważania. Na rynku spotkać można przeważnie 3 rodzaje urządzenia.

  • Orbitrek mechaniczny – obciążenie generowane przez sprzęt związane jest z pracą hamulca. Wytwarza on tarcie, które utrudnia rozpędzenie koła napędzającego. Intensywność treningu regulowana jest przy użyciu pokrętła, które dostosowuje pozycję hamulca. Modele mechaniczne wyróżniają się niższą ceną, ale także krótszą żywotnością.
  • Orbitrek magnetyczny – zamiast hamulca, koło wyposażone jest w magnesy, które stwarzają opór poprzez generowane pole magnetyczne. Dzięki temu urządzenie zużywa się krócej, pracuje także ciszej. Istnieje również możliwość zakupu modelu, który umożliwia elektroniczną regulację obciążenia.
  • Orbitrek elektromagnetyczny – zdecydowanie najbardziej zaawansowane urządzenie, które pracuje w oparciu o pole elektromagnetyczne. Zakresami obciążeń możemy sterować za pomocą komputera. Jego największą zaletą jest bardzo szeroki zakres obsługiwanych programów treningowych.

Wybór konkretnego rodzaju urządzenia uzależniony będzie nie tylko od możliwości finansowych, ale również stopnia zaawansowania ćwiczeń. Osobom, które dopiero rozpoczynają przygodę z takim sprzętem zalecane będą modele mechaniczne bądź magnetyczne. Orbitrek eliptyczny elektrmagnetyczny kierowany jest do bardziej zaawansowanych użytkowników.

Rozmiar koła

Przekłada się przede wszystkim na możliwości dostosowywania obciążeń. Duże i masywne koło gwarantuje więc bardziej zróżnicowany trening. Do tego okaże się również wytrzymalsze.

Materiał

Dobrej jakości urządzenia tworzone są przy użyciu wzmacnianych tworzyw sztucznych oraz elementów metalowych.

Obciążenie

Podawane w kilogramach. Na rynku znajdują się modele do 150 kg.

Programy i dodatkowe funkcje

Decydują o możliwościach urządzenia. Szczególnie często wykorzystywane są funkcje kontroli poziomu naszego wytrenowania oraz pomiaru tętna i tkanki tłuszczowej. Orbitreki umożliwiają również przeprowadzenie treningów interwałowych oraz ćwiczeń cardio.

Cena

Najtańsze modele do domu kosztują około 500 złotych. W przypadku modeli bardziej zaawansowanych wydać należy od 1000 do nawet 3000 złotych.

Zwróć uwagę!

Im urządzenie głośniejsze, tym jest gorszej jakości. Związane jest to przede wszystkim ze sposobem wykonania mechanizmu hamującego. Zdecydowanie najcichsze są modele elektromagnetyczne.

Jak ćwiczyć, żeby schudnąć?

Skuteczność treningu na orbitreku zależy przede wszystkim od tego, w jaki sposób się do niego zabierzemy. Poniżej krótka lista przydatnych porad z tego zakresu.

  • Postawa – bez niej nie zaangażujemy wszystkich partii mięśniowych, dlatego jej utrzymanie jest bardzo ważne. Plecy powinny być cały czas wyprostowane, głowa podniesiona, a stopy płasko ułożone na pedałach.
  • Tętno – większość modeli umożliwia jego mierzenie. Jak pokazują badania, kalorie spalane są najlepiej, jeśli tętno maksymalne utrzymuje się w przedziale od 70 do 80%.
  • Intensywność ćwiczeń – na orbitreku powinniśmy trenować co najmniej 3 razy w tygodniu po 40 minut.
  • Interwały – ich umiejętne wprowadzenie pozwoli na efektowne spalanie kalorii. Na początek warto oprzeć trening na 10 interwałach, w ramach których przez około 10-15 sekund ćwiczymy z maksymalnym obciążeniem, a przez minutę odpoczywamy utrzymując tempo umiarkowane. W kolejnych tygodniach należy zwiększać liczbę interwałów oraz okres ćwiczeń intensywnych na rzecz odpoczynku.

Orbitrek, rower czy bieżnia? Omawiane urządzenie angażuje znacznie więcej mięśni niż rower i bieżnia łącznie. Jest to więc bardzo dobre rozwiązanie dla osób, które chcą schudnąć.

Orbitrek a brzuch. Jeżeli w szczególności zależy nam na wzmocnieniu mięśni brzucha, podczas treningu nie trzymajmy się drążków. Brzuch powinien być natomiast przez cały czas napięty.

Orbitrek a kolana i stawy. Obciążenia są zdecydowanie mniejsze niż podczas biegania, zwłaszcza po twardym i nierównym terenie, dlatego też orbitrek jest zalecany osobą starszym, otyłym i przechodzącym rehabilitację.

Orbitrek a ciąża. Ćwiczenia można wykonywać po konsultacji z lekarzem i tylko w przypadku, gdy nie jest to pierwsze spotkanie z urządzeniem.

Fachowcy określają omawiane urządzenie mianem sprzętu do tak zwanego treningu eliptycznego, na który składają się czynności wykonywane na bieżni, stepperach oraz rowerkach treningowych. Oczywiście rodzajów orbitreków jest sporo – opierają się one na różnych mechanizmach, a także gwarantują realizację odmiennych programów treningowych. Podpowiadamy, który model okaże się najlepszy.

Uniwersalność omawianego urządzenia sprawia, że w ramach jednej sesji jesteśmy w stanie wyćwiczyć mnóstwo partii mięśniowych. Jego zakup wydaje się być korzystny przede wszystkim ze względu na to, iż zastępuje on wiele innych sprzętów.

Zalety i wady orbitreków

ZALETY

  • Spalanie kalorii jest efektywniejsze w porównaniu do bieżni i rowerka treningowego.
  • Trening w małym stopniu obciąża ścięgna i stawy.
  • Połączenie efektów ćwiczeń na rowerku, bieżni i stepperach.
  • Prosta obsługa.
  • Urządzenia są bardzo pomocne osobom starszym, otyłym oraz przechodzącym rehabilitację.

WADY

  • Brak możliwości urozmaicenia ćwiczeń.
  • Zajmują dużo miejsca.

Warto wiedzieć!

Niektóre orbitreki posiadają specjalne programy typu „climbing”, które symulują wspinaczkę górską. Są one jednak zalecane zaawansowanym użytkownikom.

Jakie mięśnie ćwiczymy?

Badania udowadniają, że orbitrek angażuje około 80% mięśni, dlatego zapewnia szybkie spalenie wielu kalorii oraz odpowiednie wymodelowanie kalorii. Partie ciała, które podczas treningu angażowane są najmocniej, to:

  • Ramiona – w przypadku wykorzystania górnych elementów,
  • Nogi – poruszają się one ruchem owalnym, co skutecznie imituje bieg narciarski. Trening pozwala przede wszystkim wymodelować kształt ud oraz łydek,
  • Brzuch – jego mięśnie angażowane są najmocniej wtedy, gdy nie trzymamy rączek urządzenia.

Orbitrek pomaga więc przede wszystkim schudnąć i wymodelować poszczególne mięśnie. Wykorzystywany jest on również w ramach tak zwanych ćwiczeń cardio, które wzmacniają układ krążenia.

Najczęściej wybierane orbitreki w trenujesz.pl

Jak wybrać orbitrek?

Podjęcie decyzji odnośnie wyboru konkretnego modelu urządzenia powinno być podyktowane dokładną analizą jego najważniejszych parametrów.

Rodzaj orbitreka

Kwestia najważniejsza, od której powinniśmy rozpocząć rozważania. Na rynku spotkać można przeważnie 3 rodzaje urządzenia.

  • Orbitrek mechaniczny – obciążenie generowane przez sprzęt związane jest z pracą hamulca. Wytwarza on tarcie, które utrudnia rozpędzenie koła napędzającego. Intensywność treningu regulowana jest przy użyciu pokrętła, które dostosowuje pozycję hamulca. Modele mechaniczne wyróżniają się niższą ceną, ale także krótszą żywotnością.
  • Orbitrek magnetyczny – zamiast hamulca, koło wyposażone jest w magnesy, które stwarzają opór poprzez generowane pole magnetyczne. Dzięki temu urządzenie zużywa się krócej, pracuje także ciszej. Istnieje również możliwość zakupu modelu, który umożliwia elektroniczną regulację obciążenia.
  • Orbitrek elektromagnetyczny – zdecydowanie najbardziej zaawansowane urządzenie, które pracuje w oparciu o pole elektromagnetyczne. Zakresami obciążeń możemy sterować za pomocą komputera. Jego największą zaletą jest bardzo szeroki zakres obsługiwanych programów treningowych.

Wybór konkretnego rodzaju urządzenia uzależniony będzie nie tylko od możliwości finansowych, ale również stopnia zaawansowania ćwiczeń. Osobom, które dopiero rozpoczynają przygodę z takim sprzętem zalecane będą modele mechaniczne bądź magnetyczne. Orbitrek eliptyczny elektrmagnetyczny kierowany jest do bardziej zaawansowanych użytkowników.

Rozmiar koła

Przekłada się przede wszystkim na możliwości dostosowywania obciążeń. Duże i masywne koło gwarantuje więc bardziej zróżnicowany trening. Do tego okaże się również wytrzymalsze.

Materiał

Dobrej jakości urządzenia tworzone są przy użyciu wzmacnianych tworzyw sztucznych oraz elementów metalowych.

Obciążenie

Podawane w kilogramach. Na rynku znajdują się modele do 150 kg.

Programy i dodatkowe funkcje

Decydują o możliwościach urządzenia. Szczególnie często wykorzystywane są funkcje kontroli poziomu naszego wytrenowania oraz pomiaru tętna i tkanki tłuszczowej. Orbitreki umożliwiają również przeprowadzenie treningów interwałowych oraz ćwiczeń cardio.

Cena

Najtańsze modele do domu kosztują około 500 złotych. W przypadku modeli bardziej zaawansowanych wydać należy od 1000 do nawet 3000 złotych.

Zwróć uwagę!

Im urządzenie głośniejsze, tym jest gorszej jakości. Związane jest to przede wszystkim ze sposobem wykonania mechanizmu hamującego. Zdecydowanie najcichsze są modele elektromagnetyczne.

Jak ćwiczyć, żeby schudnąć?

Skuteczność treningu na orbitreku zależy przede wszystkim od tego, w jaki sposób się do niego zabierzemy. Poniżej krótka lista przydatnych porad z tego zakresu.

  • Postawa – bez niej nie zaangażujemy wszystkich partii mięśniowych, dlatego jej utrzymanie jest bardzo ważne. Plecy powinny być cały czas wyprostowane, głowa podniesiona, a stopy płasko ułożone na pedałach.
  • Tętno – większość modeli umożliwia jego mierzenie. Jak pokazują badania, kalorie spalane są najlepiej, jeśli tętno maksymalne utrzymuje się w przedziale od 70 do 80%.
  • Intensywność ćwiczeń – na orbitreku powinniśmy trenować co najmniej 3 razy w tygodniu po 40 minut.
  • Interwały – ich umiejętne wprowadzenie pozwoli na efektowne spalanie kalorii. Na początek warto oprzeć trening na 10 interwałach, w ramach których przez około 10-15 sekund ćwiczymy z maksymalnym obciążeniem, a przez minutę odpoczywamy utrzymując tempo umiarkowane. W kolejnych tygodniach należy zwiększać liczbę interwałów oraz okres ćwiczeń intensywnych na rzecz odpoczynku.

Orbitrek, rower czy bieżnia? Omawiane urządzenie angażuje znacznie więcej mięśni niż rower i bieżnia łącznie. Jest to więc bardzo dobre rozwiązanie dla osób, które chcą schudnąć.

Orbitrek a brzuch. Jeżeli w szczególności zależy nam na wzmocnieniu mięśni brzucha, podczas treningu nie trzymajmy się drążków. Brzuch powinien być natomiast przez cały czas napięty.

Orbitrek a kolana i stawy. Obciążenia są zdecydowanie mniejsze niż podczas biegania, zwłaszcza po twardym i nierównym terenie, dlatego też orbitrek jest zalecany osobą starszym, otyłym i przechodzącym rehabilitację.

Orbitrek a ciąża. Ćwiczenia można wykonywać po konsultacji z lekarzem i tylko w przypadku, gdy nie jest to pierwsze spotkanie z urządzeniem.

Kategoria: Poradniki
Data: 17.10.2017
Social
5,0
8 ocen
Moja ocena
Lista komentarzy jest pusta.