http://www.trenujesz.pl/wiadomosc/jaki-rower-treningowy-wybrac-ktory-bedzie-najlepszy/4225/ 2017-10-18 08:39:18.000000

Jaki rower treningowy wybrać? Który będzie najlepszy?

Okres jesienno-zimowy, jak również początek wiosny, to okres, w którym pogoda nie zawsze dopisuje na tyle, aby z chęcią wskoczyć na rower i pokonać kilka lub kilkanaście kilometrów. Niestety burza, deszcz, ochłodzenie lub mocne zachmurzenie potrafią skutecznie popsuć plany i obniżyć motywację do treningu.

Receptą na niepogodę może być rowerek treningowy, na którym możemy ćwiczyć bez obaw o pogodowe anomalie. Jaki rower treningowy wybrać i na co zwracać uwagę? Jeszcze jakiś czas temu wybór roweru treningowego nie był specjalnie trudny, gdyż w nielicznych sklepach sportowych wybór był raczej skromny i wystarczyło mieć określony budżet, aby wrócić do domu z odpowiednim sprzętem. Odpowiednim do budżetu, bo czy spełniał on swoje zadanie – to już zależało od dopasowania się użytkownika do sprzętu. Obecnie jest zupełnie inaczej.

To ogromny wybór najróżniejszych sprzętów sprawia, że możemy wszystko dopasować do własnych preferencji, a budżet, nawet stosunkowo niski, nie wyklucza możliwości doboru urządzenia treningowego do indywidualnych preferencji. A trzeba przyznać, że producenci starają się jak mogą, aby sprostać wymaganiom nawet wybrednych użytkowników ze specyficznymi potrzebami. Między innymi dlatego, jeszcze przed kupnem, warto określić swoje potrzeby i preferencje, aby wybór był przemyślany i co najważniejsze, budził zadowolenie. Zacznijmy zatem od podstaw.

Rodzaje rowerów treningowych

Pionowe

To najpopularniejszy rodzaj rowerów treningowych, które w największym stopniu przypominają tradycyjną jazdę na rowerze. Pozycja ćwiczącego jest wyprostowana lub lekko pochylona do przodu – zależy to od indywidualnych ustawień. Jedni wolą trenować delikatnie na wzór jazdy na rowerze miejskim, inni zaś preferują intensywny trening w agresywnej pozycji przypominającej na przykład jazdę na rowerze szosowym lub górskim.

Pamiętajmy jednak, że tego typu rowery treningowe nie są odpowiednie dla wszystkich użytkowników. Jakiekolwiek problemy z kręgosłupem mogą znacząco utrudnić trening i doprowadzić do pogłębienia dolegliwości. Są jednak znaczące zalety tego typu sprzętu. Z pionowych rowerów powinni korzystać osoby z problemami kardiologicznymi oraz dolegliwościami związanymi z układem krążenia. Co więcej, regularny trening doskonale działa na wydolność płuc oraz mięśnie pośladków, ud i podudzi.

Zalety i wady pionowego rowerka treningowego

ZALETY

  • Stosunkowo niska cena.
  • Prostota obsługi, nawet dla początkujących użytkowników

WADY

  • Nieodpowiednie dla osób z bólami pleców itp.
  • Zbyt proste i mało wymagające dla zaawansowanych.

Poziome

Jeśli ktoś boryka się z problemami kręgosłupa, ale nie chce rezygnować z treningu na rowerze stacjonarnym, powinien zdecydować się na rower poziomy. W tym przypadku ćwiczy się w pozycji niemal leżącej - siedzenie ma oparcie, zaś pedały są wysunięte maksymalnie do przodu. Trening w takiej pozycji nie obciąża kręgosłupa. Co więcej, pozytywnie wpływa na uaktywnienie mięśni brzucha.

Takie rozwiązanie sprawdzi się również w przypadku osób z dużą nadwagą oraz osób starszych, którzy oprócz problemów z kręgosłupem mogą mieć kłopoty z utrzymaniem równowagi na rowerze pionowym. To także najlepsze rozwiązanie dla osób wykonujących „siedzące” zawody tj. kierowców, pracowników biurowych itp.

Zalety i wady poziomego rowerka treningowego

ZALETY

  • Wygodne dla osób z problemami kręgosłupa lub dużą nadwagą.
  • Nadal dość rozsądna cena.
  • Prostota obsługi.

WADY

  • Zajmują więcej miejsca niż rowery pionowe.

Spinningowe

Jeszcze jakiś czas temu pojęcie „rower spinningowy” było zupełnie obce. Nawet dziś większość osób nie jest zaznajomiona z tego typu sprzętem, dlatego też śpieszymy z wyjaśnieniami. Otóż rower spinningowy służy do bardzo intensywnych ćwiczeń w pozycji mocno pochylonej, identycznej jak w przypadku drogowych rowerów wyczynowych. To idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą korzystać z roweru pionowego, ale większość modeli oferuje zbyt łagodną pozycję treningu.

To rozwiązanie jest w jeszcze większym stopniu zbliżone do tradycyjnego roweru szosowego. Nawet układ przeniesienia napędu z korbowodu na koło zamachowe odbywa się za pośrednictwem łańcucha, który oddaje specyficzny opór etc. Pamiętajmy jednak, że taki sprzęt nie jest odpowiedni dla osób, które chcą trenować w domowym zaciszu na podstawowym poziomie. Rower spinningowy to urządzenie przeznaczone dla zaawansowanych sportowców, również profesjonalistów, którzy nie mogą sobie pozwolić na przerwy w treningach w okresach, kiedy warunki atmosferyczne i drogowe nie pozwalają na tradycyjny trening w terenie.

Zalety i wady rowerka spinningowego

ZALETY

  • Odpowiednie dla zaawansowanych użytkowników.
  • Największe możliwości regulacji.
  • Najbardziej zbliżone do rowerów wyczynowych.

WADY

  • Praktycznie tylko dla zaawansowanych i doświadczonych użytkowników
  • W większości przypadków wyższa cena

Rodzaje wytwarzanego oporu

Rowery treningowe dzielą się nie tylko na główny typ kojarzący się przede wszystkim z pozycją, jaką zajmuje użytkownik podczas treningu, ale również na rodzaj zastosowanego w danym modelu mechanizmu oporu, który wytwarzany jest na potrzebę ćwiczeń. Samo pedałowanie bez żadnego oporu nie stanowi pełnoprawnego treningu. Poznajmy najpopularniejsze typy wytwarzanego oporu.

Mechaniczny

Mechaniczny system stawiania opory to najprostsze i najtańsze rozwiązanie, stosowane w podstawowych modelach dla mniej wymagających użytkowników. Regulacja stawianego oporu odbywa się poprzez fizyczne zwiększanie tarcia koła roweru. Zazwyczaj opór ustawiamy pokrętłem w sposób płynny lub stopniowy. Obsługa takiego systemu oraz ewentualna naprawa może być przeprowadzona nawet przez użytkownika. Pamiętajmy jednak, że taki system generuje spory hałas i dla niektórych użytkowników może być uciążliwy.

Magnetyczny

To już bardziej zaawansowany system oporu w rowerach treningowych, a co za tym idzie, spotykany w droższych modelach dla wymagających użytkowników. Mimo to wiele osób, które trenowały na tego typu rowerach zdecydowanie twierdzi, że jest to nieporównywalnie lepsze rozwiązanie, w porównaniu do rowerów z oporem mechanicznym. W tym przypadku regulacja oporu koła odbywa się za pośrednictwem hamulca magnetycznego, dzięki czemu wybór stopnia oporu jest o wiele większy, niż u prostszego konkurenta. Zaawansowani użytkownicy mogą ustawić bardzo wysoki stopień oporu, nieosiągalny dla wersji mechanicznej. Co więcej, rower tego typu pracuje praktycznie bezgłośnie, co jest bardzo ważne w przypadku użytku domowego.

Warto wiedzieć!

Jeśli planujesz trenować w domu na przykład wieczorami, gdy dzieci już śpią, zdecyduj się na model z magnetycznym systemem stawiania oporu. Taki rower jest praktycznie bezgłośny i pozwala na szeroki zakres regulacji.

Elektromagnetyczny

To już najwyższy stopień zaawansowania i jednocześnie najdroższe modele spotykane na rynku. W tym przypadku sterowanie magnetyczne wzbogacono o elektronikę, co daje użytkownikowi ogromny wachlarz najróżniejszych opcji i możliwości. Przykładowo, opór może być regulowany automatycznie w zależności od ustawionego programu treningowego, zmęczenia trenującego, czasu etc. Oczywiście sprzęt pracuje bardzo cicho, zaś ilość funkcji i dodatków sprawia, że nawet wybredni i zaawansowani sportowcy znajdą coś dla siebie. Oczywiście cena jest bardzo wysoka, natomiast ewentualna naprawa praktycznie niemożliwa do zrealizowania w warunkach domowych.

Najczęściej wybierane rowery treningowe w trenujesz.pl

Na co jeszcze zwracać uwagę podczas zakupu?

Wybór roweru treningowego to nie tylko decyzja dotycząca rodzaju konstrukcji oraz systemu oporu, ale również pozostałe parametry, które mają ogromny wpływ na późniejsze użytkowanie.

Waga osoby ćwiczącej

Co prawda większość osób woli nie mówić o swojej wadze, ale kupując rower treningowy warto wziąć pod uwagę maksymalne graniczne obciążenie, zapewniające bezpieczne korzystanie ze sprzętu. Zazwyczaj spotykany limit dla urządzeń ze średniej półki cenowej, to wartość 150-160 kilogramów. Jeśli jednak decydujemy się na model z niższej półki cenowej, koniecznie sprawdźmy, czy nie jest to model o delikatniejszej konstrukcji. Zdarza się bowiem, że takie urządzenia mają limit graniczny wyznaczony na 100 kilogramów.

Regulacja siodełka oraz kierownicy/chwytów

Wbrew pozorom odpowiedni zakres regulacji siodełka jest niezwykle istotny. Źle wyregulowane siedzisko bardzo utrudnia trening, zaś na dłuższą metę nieprawidłowa pozycja może doprowadzić do bolesnych urazów. Poza tym nieodpowiednia pozycja treningu mocno ogranicza efekty treningu. Pamiętajmy, że liczy się nie tylko możliwość wyregulowania wysokości siodełka, ale także jego pochylenie, przesunięcie itp.

Należy także zwrócić uwagę na możliwość ustawienia kierownicy bądź chwytów. Nie jest to co prawda tak istotne, jak ustawienie siodełka, ale każdy użytkownik ma inne preferencje i możliwość ustawienia pozycji podczas treningu z pewnością poprawi efekty oraz komfort.

Gabaryty oraz masa urządzenia

Kupując rower treningowy do domu z pewnością chcielibyśmy, aby jego gabaryty były jak najmniejsze. Niektóre modele można nawet złożyć, dzięki czemu możemy po zakończonym ćwiczeniu schować urządzenie np. do szafy. Jeśli jednak zależy nam na zaawansowanym sprzęcie, jego wymiary mogą być dość duże, przez co trzeba pamiętać o wybraniu odpowiedniego miejsca. Problemem może być także masa, gdyż zaawansowane urządzenia mogą ważyć nawet 80 kilogramów, przez co ewentualne przenoszenie roweru treningowego będzie bardzo uciążliwe.

Pomiar czasu, odległości, prędkości i inne funkcje

Obecnie nawet podstawowe modele mają mniej lub bardziej rozbudowane komputery pokładowe, które mierzą przebyty dystans, prędkość, czas treningu etc. Bardziej zaawansowane urządzenia posiadają czujniki mierzące tętno użytkownika. Takie dodatki pozwalają lepiej śledzić postępy i realizować ewentualne cele treningowe.

Dodatki uprzyjemniające trening

Co prawda nie jest to niezbędny element roweru treningowego, ale ze względu na dość monotonny charakter treningu stacjonarnego, dodatki uprzyjemniające codzienne ćwiczenia pomogą zachować motywację oraz chęci do ćwiczeń. Warto zwrócić uwagę na możliwość montażu uchwyty np. na książkę bądź tablet, lub chociażby odtwarzacz plików MP3. W topowych modelach treningowych istnieje nawet możliwość podłączenia roweru do komputera oraz wyświetlanie na ekranie np. trasy przejazdu. Co więcej, to co widzimy na ekranie przekłada się na trudność treningu np. widząc na ekranie, dużą górkę, czujemy wzmożony opór na pedałach etc.

A może trenażer?

Jeśli ktoś w domu przechowuje tradycyjny rower, ale nie chce rezygnować z treningu podczas złej pogody, zamiast dodatkowego, dużego urządzenia, które zajmie sporo miejsca, może zdecydować się na trenażer. To specjalna przystawka, swego rodzaju rama z rolką, do której przymocowujemy rower w pozycji stojącej. Większość modeli ma dość kompaktową konstrukcję, którą możemy schować do szafy. Co więcej, urządzenia tego typu bywają tańsze od kompletnych rowerów treningowych. Warto również zwrócić uwagę na fakt, że w tym przypadku odpada konieczność doboru ustawień siodełka czy kierownicy do własnych referencji, gdyż trenujemy na własnym rowerze.

Czy wiesz, że?

Bardzo wielu profesjonalistów korzysta z zaawansowanych trenażerów. Pozwala to na trening na własnym rowerze, na którym jeżdżą codziennie na świeżym powietrzu. Takie same ustawienie i pozycja sprawia, że naprzemienne treningi w domu oraz w terenie przebiegają niemal tak samo bez konieczności dostosowywania się do różnych sprzętów.

Receptą na niepogodę może być rowerek treningowy, na którym możemy ćwiczyć bez obaw o pogodowe anomalie. Jaki rower treningowy wybrać i na co zwracać uwagę? Jeszcze jakiś czas temu wybór roweru treningowego nie był specjalnie trudny, gdyż w nielicznych sklepach sportowych wybór był raczej skromny i wystarczyło mieć określony budżet, aby wrócić do domu z odpowiednim sprzętem. Odpowiednim do budżetu, bo czy spełniał on swoje zadanie – to już zależało od dopasowania się użytkownika do sprzętu. Obecnie jest zupełnie inaczej.

To ogromny wybór najróżniejszych sprzętów sprawia, że możemy wszystko dopasować do własnych preferencji, a budżet, nawet stosunkowo niski, nie wyklucza możliwości doboru urządzenia treningowego do indywidualnych preferencji. A trzeba przyznać, że producenci starają się jak mogą, aby sprostać wymaganiom nawet wybrednych użytkowników ze specyficznymi potrzebami. Między innymi dlatego, jeszcze przed kupnem, warto określić swoje potrzeby i preferencje, aby wybór był przemyślany i co najważniejsze, budził zadowolenie. Zacznijmy zatem od podstaw.

Rodzaje rowerów treningowych

Pionowe

To najpopularniejszy rodzaj rowerów treningowych, które w największym stopniu przypominają tradycyjną jazdę na rowerze. Pozycja ćwiczącego jest wyprostowana lub lekko pochylona do przodu – zależy to od indywidualnych ustawień. Jedni wolą trenować delikatnie na wzór jazdy na rowerze miejskim, inni zaś preferują intensywny trening w agresywnej pozycji przypominającej na przykład jazdę na rowerze szosowym lub górskim.

Pamiętajmy jednak, że tego typu rowery treningowe nie są odpowiednie dla wszystkich użytkowników. Jakiekolwiek problemy z kręgosłupem mogą znacząco utrudnić trening i doprowadzić do pogłębienia dolegliwości. Są jednak znaczące zalety tego typu sprzętu. Z pionowych rowerów powinni korzystać osoby z problemami kardiologicznymi oraz dolegliwościami związanymi z układem krążenia. Co więcej, regularny trening doskonale działa na wydolność płuc oraz mięśnie pośladków, ud i podudzi.

Zalety i wady pionowego rowerka treningowego

ZALETY

  • Stosunkowo niska cena.
  • Prostota obsługi, nawet dla początkujących użytkowników

WADY

  • Nieodpowiednie dla osób z bólami pleców itp.
  • Zbyt proste i mało wymagające dla zaawansowanych.

Poziome

Jeśli ktoś boryka się z problemami kręgosłupa, ale nie chce rezygnować z treningu na rowerze stacjonarnym, powinien zdecydować się na rower poziomy. W tym przypadku ćwiczy się w pozycji niemal leżącej - siedzenie ma oparcie, zaś pedały są wysunięte maksymalnie do przodu. Trening w takiej pozycji nie obciąża kręgosłupa. Co więcej, pozytywnie wpływa na uaktywnienie mięśni brzucha.

Takie rozwiązanie sprawdzi się również w przypadku osób z dużą nadwagą oraz osób starszych, którzy oprócz problemów z kręgosłupem mogą mieć kłopoty z utrzymaniem równowagi na rowerze pionowym. To także najlepsze rozwiązanie dla osób wykonujących „siedzące” zawody tj. kierowców, pracowników biurowych itp.

Zalety i wady poziomego rowerka treningowego

ZALETY

  • Wygodne dla osób z problemami kręgosłupa lub dużą nadwagą.
  • Nadal dość rozsądna cena.
  • Prostota obsługi.

WADY

  • Zajmują więcej miejsca niż rowery pionowe.

Spinningowe

Jeszcze jakiś czas temu pojęcie „rower spinningowy” było zupełnie obce. Nawet dziś większość osób nie jest zaznajomiona z tego typu sprzętem, dlatego też śpieszymy z wyjaśnieniami. Otóż rower spinningowy służy do bardzo intensywnych ćwiczeń w pozycji mocno pochylonej, identycznej jak w przypadku drogowych rowerów wyczynowych. To idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą korzystać z roweru pionowego, ale większość modeli oferuje zbyt łagodną pozycję treningu.

To rozwiązanie jest w jeszcze większym stopniu zbliżone do tradycyjnego roweru szosowego. Nawet układ przeniesienia napędu z korbowodu na koło zamachowe odbywa się za pośrednictwem łańcucha, który oddaje specyficzny opór etc. Pamiętajmy jednak, że taki sprzęt nie jest odpowiedni dla osób, które chcą trenować w domowym zaciszu na podstawowym poziomie. Rower spinningowy to urządzenie przeznaczone dla zaawansowanych sportowców, również profesjonalistów, którzy nie mogą sobie pozwolić na przerwy w treningach w okresach, kiedy warunki atmosferyczne i drogowe nie pozwalają na tradycyjny trening w terenie.

Zalety i wady rowerka spinningowego

ZALETY

  • Odpowiednie dla zaawansowanych użytkowników.
  • Największe możliwości regulacji.
  • Najbardziej zbliżone do rowerów wyczynowych.

WADY

  • Praktycznie tylko dla zaawansowanych i doświadczonych użytkowników
  • W większości przypadków wyższa cena

Rodzaje wytwarzanego oporu

Rowery treningowe dzielą się nie tylko na główny typ kojarzący się przede wszystkim z pozycją, jaką zajmuje użytkownik podczas treningu, ale również na rodzaj zastosowanego w danym modelu mechanizmu oporu, który wytwarzany jest na potrzebę ćwiczeń. Samo pedałowanie bez żadnego oporu nie stanowi pełnoprawnego treningu. Poznajmy najpopularniejsze typy wytwarzanego oporu.

Mechaniczny

Mechaniczny system stawiania opory to najprostsze i najtańsze rozwiązanie, stosowane w podstawowych modelach dla mniej wymagających użytkowników. Regulacja stawianego oporu odbywa się poprzez fizyczne zwiększanie tarcia koła roweru. Zazwyczaj opór ustawiamy pokrętłem w sposób płynny lub stopniowy. Obsługa takiego systemu oraz ewentualna naprawa może być przeprowadzona nawet przez użytkownika. Pamiętajmy jednak, że taki system generuje spory hałas i dla niektórych użytkowników może być uciążliwy.

Magnetyczny

To już bardziej zaawansowany system oporu w rowerach treningowych, a co za tym idzie, spotykany w droższych modelach dla wymagających użytkowników. Mimo to wiele osób, które trenowały na tego typu rowerach zdecydowanie twierdzi, że jest to nieporównywalnie lepsze rozwiązanie, w porównaniu do rowerów z oporem mechanicznym. W tym przypadku regulacja oporu koła odbywa się za pośrednictwem hamulca magnetycznego, dzięki czemu wybór stopnia oporu jest o wiele większy, niż u prostszego konkurenta. Zaawansowani użytkownicy mogą ustawić bardzo wysoki stopień oporu, nieosiągalny dla wersji mechanicznej. Co więcej, rower tego typu pracuje praktycznie bezgłośnie, co jest bardzo ważne w przypadku użytku domowego.

Warto wiedzieć!

Jeśli planujesz trenować w domu na przykład wieczorami, gdy dzieci już śpią, zdecyduj się na model z magnetycznym systemem stawiania oporu. Taki rower jest praktycznie bezgłośny i pozwala na szeroki zakres regulacji.

Elektromagnetyczny

To już najwyższy stopień zaawansowania i jednocześnie najdroższe modele spotykane na rynku. W tym przypadku sterowanie magnetyczne wzbogacono o elektronikę, co daje użytkownikowi ogromny wachlarz najróżniejszych opcji i możliwości. Przykładowo, opór może być regulowany automatycznie w zależności od ustawionego programu treningowego, zmęczenia trenującego, czasu etc. Oczywiście sprzęt pracuje bardzo cicho, zaś ilość funkcji i dodatków sprawia, że nawet wybredni i zaawansowani sportowcy znajdą coś dla siebie. Oczywiście cena jest bardzo wysoka, natomiast ewentualna naprawa praktycznie niemożliwa do zrealizowania w warunkach domowych.

Najczęściej wybierane rowery treningowe w trenujesz.pl

Na co jeszcze zwracać uwagę podczas zakupu?

Wybór roweru treningowego to nie tylko decyzja dotycząca rodzaju konstrukcji oraz systemu oporu, ale również pozostałe parametry, które mają ogromny wpływ na późniejsze użytkowanie.

Waga osoby ćwiczącej

Co prawda większość osób woli nie mówić o swojej wadze, ale kupując rower treningowy warto wziąć pod uwagę maksymalne graniczne obciążenie, zapewniające bezpieczne korzystanie ze sprzętu. Zazwyczaj spotykany limit dla urządzeń ze średniej półki cenowej, to wartość 150-160 kilogramów. Jeśli jednak decydujemy się na model z niższej półki cenowej, koniecznie sprawdźmy, czy nie jest to model o delikatniejszej konstrukcji. Zdarza się bowiem, że takie urządzenia mają limit graniczny wyznaczony na 100 kilogramów.

Regulacja siodełka oraz kierownicy/chwytów

Wbrew pozorom odpowiedni zakres regulacji siodełka jest niezwykle istotny. Źle wyregulowane siedzisko bardzo utrudnia trening, zaś na dłuższą metę nieprawidłowa pozycja może doprowadzić do bolesnych urazów. Poza tym nieodpowiednia pozycja treningu mocno ogranicza efekty treningu. Pamiętajmy, że liczy się nie tylko możliwość wyregulowania wysokości siodełka, ale także jego pochylenie, przesunięcie itp.

Należy także zwrócić uwagę na możliwość ustawienia kierownicy bądź chwytów. Nie jest to co prawda tak istotne, jak ustawienie siodełka, ale każdy użytkownik ma inne preferencje i możliwość ustawienia pozycji podczas treningu z pewnością poprawi efekty oraz komfort.

Gabaryty oraz masa urządzenia

Kupując rower treningowy do domu z pewnością chcielibyśmy, aby jego gabaryty były jak najmniejsze. Niektóre modele można nawet złożyć, dzięki czemu możemy po zakończonym ćwiczeniu schować urządzenie np. do szafy. Jeśli jednak zależy nam na zaawansowanym sprzęcie, jego wymiary mogą być dość duże, przez co trzeba pamiętać o wybraniu odpowiedniego miejsca. Problemem może być także masa, gdyż zaawansowane urządzenia mogą ważyć nawet 80 kilogramów, przez co ewentualne przenoszenie roweru treningowego będzie bardzo uciążliwe.

Pomiar czasu, odległości, prędkości i inne funkcje

Obecnie nawet podstawowe modele mają mniej lub bardziej rozbudowane komputery pokładowe, które mierzą przebyty dystans, prędkość, czas treningu etc. Bardziej zaawansowane urządzenia posiadają czujniki mierzące tętno użytkownika. Takie dodatki pozwalają lepiej śledzić postępy i realizować ewentualne cele treningowe.

Dodatki uprzyjemniające trening

Co prawda nie jest to niezbędny element roweru treningowego, ale ze względu na dość monotonny charakter treningu stacjonarnego, dodatki uprzyjemniające codzienne ćwiczenia pomogą zachować motywację oraz chęci do ćwiczeń. Warto zwrócić uwagę na możliwość montażu uchwyty np. na książkę bądź tablet, lub chociażby odtwarzacz plików MP3. W topowych modelach treningowych istnieje nawet możliwość podłączenia roweru do komputera oraz wyświetlanie na ekranie np. trasy przejazdu. Co więcej, to co widzimy na ekranie przekłada się na trudność treningu np. widząc na ekranie, dużą górkę, czujemy wzmożony opór na pedałach etc.

A może trenażer?

Jeśli ktoś w domu przechowuje tradycyjny rower, ale nie chce rezygnować z treningu podczas złej pogody, zamiast dodatkowego, dużego urządzenia, które zajmie sporo miejsca, może zdecydować się na trenażer. To specjalna przystawka, swego rodzaju rama z rolką, do której przymocowujemy rower w pozycji stojącej. Większość modeli ma dość kompaktową konstrukcję, którą możemy schować do szafy. Co więcej, urządzenia tego typu bywają tańsze od kompletnych rowerów treningowych. Warto również zwrócić uwagę na fakt, że w tym przypadku odpada konieczność doboru ustawień siodełka czy kierownicy do własnych referencji, gdyż trenujemy na własnym rowerze.

Czy wiesz, że?

Bardzo wielu profesjonalistów korzysta z zaawansowanych trenażerów. Pozwala to na trening na własnym rowerze, na którym jeżdżą codziennie na świeżym powietrzu. Takie same ustawienie i pozycja sprawia, że naprzemienne treningi w domu oraz w terenie przebiegają niemal tak samo bez konieczności dostosowywania się do różnych sprzętów.

Kategoria: Poradniki
Data: 17.10.2017
Social